Äta konst

Igår åkte jag hem till min kompis Viveca och kollade på film med henne, Karolina, Linn och Mirjam. Det var trevligt att träffa alla. Det var väldigt länge sen vi sågs allihopa.
Mirjam och Linn kom som en liten chock. Hade inte en aning om att de skulle komma, så det blev en glad liten överraskning. :)

De här fina konstverken som Viveca hade gjort blev vi bjudna på . . .
Nästan lite synd att äta upp eller vad säger ni?!

Som det ska va

Jippiiiii! :D
Tony och Tina i final. Det är så det ska va! =)
Tror det var mina röster som gjorde det. . . :p

"Se upp i backen"

I tisdags vaknade jag på morgonen och ute var det var alldeles . . . . . . . . . . . . . vitt. . .
Nu är det vinter igen.
Efter skolan bestämde Ida, Emma och jag oss för att åka pulka i den lilla pulkabacken som finns vid skolan. Vi gick upp för backen, alla lite "rädda" för att börja för högt upp och för att det skulle gå för fort. Vi gick i alla fall högst upp och satte oss i pulkorna. I början gick det ganskla lugnt , alldeles för lugnt, men sen när vi gjort upp ett spår så blev det fart i det hela. :)
Det var skojsigt att åka lite pulka. Fick ett litet lyckorus. :)

Några fler som tog fram pulkorna i tisdags?

Ringa-runt-dag

Sitter här vid datorn och väntar på att vi ska ha lektion med Monika om några timmar. Tänkte att jag ska fixa lite med specialarbetet; praktiken, och andra viktiga saker som jag har skjutit upp under tiden jag väntar. Får nog ta en ringa-runt-dag lite idag.

Fast inte med denna filur här nere, för här där jag bor finns det ingen mottagning . . .

Massage

Idag har vi haft massage; Magmassage, armmassage, handmassage och ansiktsmassage. På ansiktsmassagen somnade jag i några sekunder och vaknade av att Leif kom och sa nåt.
Lämnade precis in läxan om vilken människosyn man har till Monika nu. Känns skönt.

Jag ska åka med bussen in till stan nu snart och träna Bodypump vid halv fem. Ska springa på bandet lite med. Det ska bli skönt. :)

En djup dag

Den här veckan i skolan handlar mycket om människan och om att lära känna sig själv, så idag har vi grävt mycket i oss själva. Det har varit en bra dag även om det rör om mycket i oss. Jag tycker att det är bra att vi har sådana lektioner också, för det är viktigt att känna sig själv och hur man fungerar. Det kan man ha nytta av.

Sitter vid datorn nu och ska börja med läxan vi har till på fredag; Min människorsyn.
Känns bra att börja med den idag när man är på ett djupt humör. :P

Sedan blir det träning. Det ska bli skönt. Då kommer jag och step-up-maskinen att vara väldigt bra kompisar. :)

Måndag :)

Nu ska jag snart åka in till stan och fixa lite grejer och sen ska jag åka tillbaka till skolan. Håller på och gör i ordning frukost nu, lyssnar på musik och väntar på att sotarn ska komma. Nu kom visst bilen utanför...
Lite halvtaskigt väder idag. Hoppas det blir bättre under dagen.

Bussaktiviteter

Idag ska jag åka hem. :) Jag sitter och ska kolla upp buss nu.
Långa bussresor blir det. Lite svårt att komma på vad man ska göra under tiden ibland.

Det här brukar jag roa mig med:

* Lyssna på MP3
* Plugga
* Äta kexchoklad å annat godis
* Äta chips
* Smsa/ prata i telefon

* Läsa cosmopolitan

Vad brukar ni roa er med i bussen när ni ska åka en bit?

Flum

Kollade nyss på film från dansdagen. Haha lite flum att se sig själv. Men ändå värst att höra sig själv. Hörde att jag visst har lite dialekt trots allt. Lite kul. :)

Sen ska jag och Evelina åka in till stan och träna. Vi har inte bestämt oss för vad riktigt än, men det blir antingen gym, menykväll med pass eller simhallen. Vi blir nog glada av vad som helst, vad det än blir, bara vi får träna idag. :)

Haha,  jag hade lite tråkigt, så jag tecknade lite i paint.  Snygg musklig kille va? ;P

Godis

Sådant här behöver jag idag. :)

Dansdagen

Idag hade vi dansdagen. Jag är nöjd och jag hade jättekul. Det kändes som att alla hade roligt och det är jag glad över. :)
Nu är jag jättetrött. Jag ska gå och sova en stund nu tänkte jag och sen ska jag nog gå till kvällens fest lite grann i alla fall tror jag.

Dansdagsfixar

Idag ska vi fixa det sista till dansdagen. Har jättemycket att göra idag. Kommer springa runt som en skållad råtta hela resten av dagen idag känner jag på mig. Det ska bli roligt i morrn.

Delade ut broshyrerna till alla idag. Nu är det nära. :)

BALKAN BEAT PARTY

Under helgen hälsade jag på hos min goa vän Lillemor i Göteborg. Det var skoj med stort S. Kan inte fatta att det var två år senast som vi festade och gjorde oss festfina tillsammans. Kändes lite som på lägenhetstiden igen; Supernice. :)

På lördagen gick vi på Balkan Beat Party, jag Lillemor, Pernilla och Isak.
Måste säga att det här var den roligaste och mest släppa lossigaste kvällen på väldigt väldigt länge. Så himla kul sammanhållning på dansgolvet bland alla och ett grymt bra band. Verkligen tokroligt.
Har faktist blivit lite Balkan-frälst nu; Alla måste testa Balkan. Ni kommer inte att ångra er.
Den här kvällen; folket, bandet får en tia av tio. Underbart kul kväll!

Wellness hälsomässa, Dag 2 Fredag

Fredagen började med att vi vaknade halv sju, alla lite trötta efter torsdagskvällen. Vi duschade och gjorde oss i ordning och sedan gick vi och åt frukost där de serverade frukostbuffé. Det var gott med frukost kan jag lova. Var hungrig som bara den.
När frukosten var uppäten och vi hade checkat ut var det dags att åka till mässan igen; då för att gå och lyssna på en del föreläsare som kom och pratade om hälsa. Jag lyssnade på bland annat Leif Fritz ,och Fredrik Paulun (från toppform). Det var intressanta föreläsningar och intressanta föreläsare.

När jag hade sett all föreläsningar jag ville ägnade jag resten av dagen åt att testa lite olika massagestolar, tester och terapier.
När jag kom till en av stolarna blev jag överraskad när jag såg företagaren och fick höra: " Hej Karin, hur är det?". Där stod min gamla högstadielärare som jag hade i Kemi, Fysik och Teknik. Blev överraskad att möta honom på en sådan plats med något helt annat än jag var van vid att han gjorde. Det var trevligt att träffa honom i alla fall.
Gjorde även et test där man kunde se vilken ålder ens kropp är i. Min är 12 år; Ganska ungt eller hur?!
Testade ocksp lite solterapi, då man fick sitta i en solstol med sand runt omkring och en gassande lampa över sig. Kändes som att sitta på stranden utomlands och det blir man ju glad av.

När jag var klar på mässan möttes jag upp av en söt Lillemor och gick och åt pizza.

har haft två jättebra hälsomässdagar som jag fått ut massor av. Jättebra mässa.

Middag, fest och karaokekväll

Torsdagen avslutades med lite middag, fest och karaoke med klassen. Var trevligt att även våra lärare följde med.
Vi gjorde oss i ordning lite vid vandrarhemmet där vi bodde och sedan åkte vi till Avenyn. Där letade vi restaurang ett tag för de flesta ställena var det fullt på, men till slut hittade vi i alla fall en fin restaurang som hade plats + var mycket trevlig.

Restaurangen vi åt på var väldigt bra kan jag säga. Den var utsedd till sveriges bästa cocktailbar 2006 och deras ena bartender blev utsedd till västsveriges bästa bartender alldeles nyligen. Hon kom även trea på SM förra året. De hade riktigt god mat också. Nästan så man fick gåshud på ett positivt sätt.

Efter att ha suttit på restaurangen ett tag gick vi vidare till ett ställe där de hade karaoke. Där var det kul. Tyvär var det redan fullbokat så vi fick inte sjunga något.  Vi hade tänkt att sjunga "Kung i baren" och det är ju tanken som räknas.

Vi hade i alla fall väldigt kul där och det var roligt att vi var så många som följde med ut.

Pose i Lissebergskaninöron...

Wellness hälsomässa, Dag 1 Torsdag

Klockan tio i tio på torsdagsmorgonen åkte vi friskvårdare i väg till Göteborg för att gå på Wellness hälsomässa under torsdagen och fredagen. Resan dit var trevlig och rolig och på vägen dit stannade vi i Borås för att äta lite på en restaurang där. Borås var en mysig stad och vi fick jättegod mat. Alla Göteborgsdagar kännetecknas av god mat tycker jag. Lövbiff med pommes tog jag och jag blev helnöjd.

På mässan fanns det massor intressant att titta på och testa; alltifrån hudvårdsprodukter till choklad och massagestolar. Det fanns även ställen där man kunde få sig en riktig massage eller få olika behandlingar för att testa på vad man tyckte om det. Det fanns också så man kunde testa på bland annat yoga eller pilates.

Innan vi åkte från mässan gick jag och lade undan en grå stor pilatesboll som jag sedan köpte dagen efter. Tror att den och jag kommer att bli mycket goda vänner.

Det var en mycket intressant dag då man fick chansen att prata med andra olika hälsointresserade människor och försöka få lite kontakter. Det fanns även så att man kunde ta mycket olika bra broshyrer som man kan ha nytta av.

Mycket trevlig och intressant dag.

Biblioteksbesök i Göteborg

Nu sitter jag och Lillemow på biblioteket vid avenyn och kollar lite grejor på datorn. I kväll blir det Balkan beat party. Det ska bli trevlans. :) Hoppas vi kommer in bara för vi har tyvär inte förköpt ngra biljetter. Men det gör vi nog. :)

Åt nyss på mackedonkan. Det var mumsen.

Bilder å sånt kommer när jag kommer hem igen . . .